Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Bauman Teresa
(1)
Bauman Teresa (1955-2017). Red
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ogólnopolskie Seminarium Metodologii Pedagogiki 2008 ; Łódź)
(1)
Piekarski Jacek. Red
(1)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(1)
Szmidt Krzysztof J. red
(1)
Urbaniak-Zając Danuta (1957- ). Red
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Pedagogika
(3)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Bibliogr. s. 153-157.
W przedstawianej książce zawarto teksty, które podejmują refleksję nad samą metodologią, nad uwarunkowaniami praktyki badawczej, jakością wiedzy pedagogicznej, sposobami traktowania teorii przez badaczy, możliwościami, jakie nowe nurty myślowe otwierają przed badaczami, a także znaczeniem problemów badawczych w tworzeniu projektu badania. W drugiej grupie tekstów, bezpośrednio odnoszących się do praktyk badawczych, zawarto spojrzenia na różne wycinki tej praktyki: od pytania, w jaki sposób w naukach pedagogicznych wykorzystywana jest teoria, przez ujawnianie mitów, jakie nagromadziły się wokół badań etnograficznych, aż do tropienia najczęściej popełnianych błędów w badaniach empirycznych i rozważań nad kompetencjami metodologicznymi pedagogów. Autorzy tekstów, przyglądając się krytycznie stosowanym praktykom, wskazują na konsekwencje przyjmowania określonych założeń w badaniach biograficznych i sygnalizują błędy popełniane przez początkujących badaczy. Analiza założeń przyjmowanych przez badaczy zjawisk pedagogicznych uwrażliwia na trudności, jakie napotykają na swej drodze, wskazując jednocześnie na potencjał, jaki tkwi w krytycznie zinterpretowanych badaniach jakościowych. Refleksja nad kłopotami metodologicznymi, których doświadcza każdy badacz, uświadamia nam, w jakim horyzoncie myślowym, wobec jakich dylematów staje współczesny badacz, a refleksja nad prowadzonymi badaniami przybliża nieco wiedzę na temat rodzajów i jakości praktyk badawczych. W składanym do rąk czytelnika tomie nie znajdziemy odpowiedzi na wszystkie zasygnalizowane pytania o kształt praktyki badań pedagogicznych. Teksty w nim zawarte są tylko próbą przyjrzenia się z jednostkowych perspektyw, jak my, pedagodzy, badamy świat, na jakie bariery napotykamy, na co zwracamy uwagę, a co pomijamy. Wszystkie zawarte w niej głosy wypowiadane są w trosce o jakość badań empirycznych. Jak bowiem twierdzi Jacek Piekarski w tekście zawartym w prezentowanym tomie: ,,Metodologia niesie [...] w sobie obligację do stałego obmyślania i dokumentowania wszelkich aspektów składających się na proces tworzenia wiedzy oraz jego rezultaty". Teresa Bauman
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16983 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Bibliogr. s. 153-157.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
Bibliogr. przy ref.
1) Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki * 2) Szkic do dziejów metodologii pedagogiki * 3) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice * 4) Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej * 5) Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki * 6) O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice - perspektywa biografii * 7) Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji) w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków * 8) Metodologia pedagogiki między "naukowością/teoretycznością" a praktycznością * 9) Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria pedagogiczna * 10) Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych * 11) Badacz jako krytyk * 12) W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych * 13) Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4336, 4337, 4335 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Materiały z II Ogólnopolskiego Seminarium Metodologii Pedagogiki, Toruń, 2007 r.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4544 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej